Returnering og ombytning

Returnering

Du har 14 dags fortrydelsesret og din retur forsendelse bliver behandlet indenfor 7 arbejdsdage. 

Du kan med fordel købe returfragt gennem os til 39 kr. som forsikret pakke med track and trace mulighed. Du kan købe retur fragt lige her
Du skal vedlægge vores returseddel ved din forsendelse, som du kan hente lige her. 
Returlabelen vil du modtage på mail efter købet, derfor kræver det, at du selv har mulighed for at printe din label.

Hvis du ikke henter din pakke eller hvis du nægter modtagelse, trækker vi et gebyr på kr. 49,- fra din ordre.

Hvis du har købt en af vores sammensatte pakker og ønsker at returnere enkelte dele af den, vil du miste din rabat, som du har opnået ved at købe en sammensat pakke. Hvis du ønsker at bytte til anden farve, beholder du din optjente rabat og skal blot betale for returforsendelsen.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis der er pletter, huller eller andet, som gør at varen ikke kan betragtes som ny, vil der blive lavet en værdiforringelse af varen, som du vil hæfte for. 

Varer med plombering tages ikke retur, hvis plomberingen er brudt. Alle varer skal returneres i original emballage, stadig med mærker på. 

Vi tilbagebetaler pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Hvis varen er værdiforringet, trækker vi det beløb du hæfter for.

Vi tilbyder at du kan købe returfragt gennem os til kr. 39,- med Postnord, som er forsikret og med track and trace.

Returvarer skal sendes til:
Balomi ApS, Bodøvej 6, Port 1, 8700 Horsens.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til os. Du kan godt aflevere pakken personligt på vores adresse efter aftale. 

EMBALLERING AF RETURVARER
Ved returnering må varen ikke forsendes i produktets egen emballage. Varen skal indpakkes i en ekstra yderemballage, så produktets emballage kan genbruges, da produktets emballage kan ødelægges og dermed forringes gensalgsværdien. Vi forbeholder os ret til ikke at dække det fulde købsbeløb, såfremt produktets originalemballage er helt eller delvist ødelagt.
Vi tager ikke ansvar for varen under returforsendelse. 

Reklamation

Boernekrogen.dk tilbyder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Boernekrogen.dk indenfor rimelig tid og max 24 timer efter opdagelsen. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale og evt. en kreditering. I forbindelse med reklamationssager holder Boernekrogen.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
FORSINKET LEVERING
Forventet leveringstid på ordre er 1-2 hverdage med Postnord.

Hvis din pakke mod forventning ikke er ankommet efter 3 hverdage skal du  kontakte os på info@boernekrogen.dk så vi kan efterlyse pakken. Hold altid øje med din forsendelse via det forsendelsesnummer,  som du modtager fra os eller direkte fra vores transportør.
Skulle der ved levering eller afhentning i pakkeshoppen være en synlig skade/transportskade på dine varer, skal du straks (Dvs. samme dag som modtagelsen) angive dette til pakkeshoppen, fragtfirmaet/buddet og sende os billeder af pakkens, indholdet og evt. produktets skader på info@boernekrogen.dk
Opdager du først en skade på produktet efter modtagelse, og der ikke er synlige skader på emballagen, skal du blot meddele os skaden, men dog stadig sende billeder mm. som beskrevet herunder.
For at kunne behandle en reklamation på en transportskade, har vi brug for at få tilsendt følgende fotos af:
1) Alle pakkens udvendige flader, heraf én hvor adresselabel er vist på emballagen.
2) Den samlede indvendige beskyttelse 
3) Det beskadigede indhold
 
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence - og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU -Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@boernekrogen.dk.